2012. február 17., péntek

Újra a régi. Olly Moss Rolling Roadshow 2010

Újragondolva. Második rész.

Orange ways.

Él valahol a világban egy Olly Moss nevezetű ember,aki olyan természetességgel nyúl hozzá


már eleve stílust teremtő moziplakátokhoz, hogy az ember megborzong. 













Aztán van egy moziüzemeltető cég Amerikában, akik fenekestől felforgatták az egész mozikultúrát.  Például azzal, hogy szigorú etikettet vezettek be:ha rajta kapnak ,hogy a vetítés alatt suttyomban SMS-ezgetsz vagy a szomszédoddal diskurálsz, csendesen kivezetnek a teremből. Cserébe viszont hideg sört szervíroznak.

Nos, ez a cég az Alamo Drafthouse. (Később egy külön posztban még foglalkozom velük.)








Tim és Karrie League alapította 1997-ben, a texasi Austin nevű városkában. Az unortodox moziüzemeltetésen kívül a másik különlegességük, hogy minden évben rendeznek egy rendhagyó film-roadshowt. Kiválasztanak 6-7 filmet, és elviszik azokra a helyszínekre, ahol az egyes jeleneteket a filmkészítés során felvettek. Pl. a Blues Brotherst a Chicagói Joliet börtönben vetítik le. Ehhez a vetítéssorozathoz minden évben több grafikust kérnek fel, hogy a műsoron szereplő filmekhez új plakátokat tervezzenek.



                               2010.-ben Olly Mossra eset a választás, nem véletlenül.



























A képekért köszönet a 

thefoxisblack.com -nak, a 

drafthouse.com-nak, a en.wikipedia.org-nak, a bakotopia.com-nak
 


2014-ben már 27 mozit üzemeltetnek Amerika szerte. 


Etiquette

Alamo Drafthouse is famous for enforcing a strict policy on behavior while in the theater. Children under the age of six are not allowed, nor are unaccompanied minors. The cinema also prohibits talking and texting during the film. Anyone who violates this policy is subject to warning and potential removal from the premises.[20] Alamo made national headlines in 2011 when the rantings of one angry customer who was ejected for texting were included in its "Don't Talk or Text" PSA shown before films. "When we adopted our strict no talking policy back in 1997 we knew we were going to alienate some of our patrons," Tim League posted on the cinema's website. "That was the plan. If you can't change your behavior and be quiet (or unilluminated) during a movie, then we don't want you at our venue.






     








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése